29 November 2011

Gelabah




Pagi-pagi dah buat aku naik angin!
Wei aku tak heranlah dengan kau.
Aku mampu hidup sendiri dengan dunia aku.
Aku yang hadap semua benda.
Aku hadap sendiri kat sini.
Pegi mampuslah.
Lantak kau nak unfriend/block aku ke.
Kau boleh pegi jahanam.
Tanggapan kau tak masuk akal.
Ini cerita aku dengan dia.
Kenapa mesti nak ada orang lain yang berangan nak masuk campur?
Nak jadi wartawan, tukang hebah segala?
Apa benda tu?
Gelabah benor la.
Otak tu kasi bukak sikit.
Ada sebab kami buat keputusan ni.
Yang benar, takdir.
Apa yang kau nampak sekarang cuma kebetulan.
Benda tak dijangka jadi tak payah nak buat kesimpulan sendiri.
Setakat duduk, nak bercerita 1 benda yang sama.
Pasal aku, itu ini. Lantak.
Teruskan. Aku doakan yang baik-baik je untuk kau.
Kau kat sana rehat cukup-cukup tau.
Satu hari kene dekat batang hidung sendiri.
Jangan tercungap-cungap nak mengucap.
Semoga Tuhan merahmati kau.