14 November 2011

Silap aku ke?



Aku tak tau apa.
Aku rasa tapi susah nak dirungkaikan.
Aku rasa... tersilap.
Lepaskan kau.
Aku tak patut rasa benda ni lagi.
Aku da ada org lain.
Perasaan aku kat kau tak macam dulu lagi.
Aku tak paksa perpisahan ni berlaku.
Aku sentiasa doakan hubungan kita.
Aku plan macam-macam.
Aku nak kita bahagia.. tapi kau pernah tak endah kan semua tu?
Nampak tak apa aku buat?
Aku berkongsi semuanya.
Aku berkorban banyak benda samalah dengan kau.
Kau perasan tak? Yang aku ni tak hargai kau ke? Aku tak jaga kau ke?
Aku penat.
Aku penat nak rasa semua benda ni.
Aku selalu harapkan kau jadi yang terbaik untuk diri kau, aku dan ibu?
Tapi kau sambil lewa?
Usia makin meningkat tapi cara kau macam umur aku.
Macam mana?
Aku cuba bertahan.
3 tahun 17 hari.
Aku cuba semuanya.
Pulihkan keadaan.
Berubah.
Cuba jaga hati kau.
Aku tau aku degil tapi jgn la buat aku macam budak-budak.
Aku tau. Aku cuba belajar walaupun aku tak boleh, aku cuba ikut.
Aku bukan jenis macam kau.
Ada benda nak layan, berkawan sana sini.
Aku tak nak tapi aku da cubakan.
Tempoh tu tak cukup ke, yang aku ni memahami kau?


**********

Aku sayang,berat nak tinggalkan kau.
Tapi kali ni aku terpaksa.
Aku terpaksa tegas dengan apa yang aku nak.
Sampai aku jumpa dia.
Aku kenal dia kawan.
Lepas tu geng,ayong dan sekarang awak.
Aku pilih dia untuk teman aku lepas ni.
Sampailah kau cakap benda tu aku terpaksa akur.
Aku memang harapkan tapi tak sangka tuhan tu perasan kata hati aku ni?
Aku bagi kata putus, aku ya kan kehendak kau.
Aku terima semuanya dengan hati tebuka.
Kau dah lepaskan aku kan.
Dah hilang dari pandangan aku setiap hari.
Sekarang Pidot ganti tempat kau.
Cerita kau dengan aku dah tamat.
Barang kau aku dah pulang.
Hati aku dah takda kau.
Tapi... kenangan?
Kita nak buang mana?
Kau fikir tak?
Kau tau tak semua ni sia-sia.
Shit!

Penat ayie aku jaga hubungan ni.
KAU NAMPAK TAK!
Aku tak tau lah nak kata apa.

**********

Sekarang kau dah ada hidup kau.
Aku kembali ke dunia sepi dan sendiri.
Sorry, aku tak dapat bawa apa yang aku belajar dari kau.
Tu bukan aku.
Hmmmmmm....
Now, kau da ada calon baru kan!
Baguslah, aku doakan ianya menjadi :)
Aku harap dia dapat jaga kau sebaiknya.
Harap dia lebih memahami kau lebih dari aku.
Good Luck Chuck.
Cerita favourite aku.
Jangan bawak peragai kau kat org lain lepas ni.
Itu je pesan aku.
Jaga diri**