08 December 2011

Ya / Tak



Tak semua orang boleh buat macam apa yang kita buat.
Kita pun belum tentu boleh buat macam apa yang mereka buat.
Berkorban? Menghargai? Ada fikir semua tu?



Aku?
Aku cuba berkongsi kebendaan dan jiwa aku sendiri.
Aku cuba berkorban dan hargai apa yang ada depan mata.
Aku bukan mengungkit.
Aku bukan mengharap.
Tapi cuba tengok betul-betul.
Buka mata luas-luas.
Tengok sampai hati semua terdetik.
Aku tak kisah ia tak dibalas tapi be nice la depan mata aku/kat telinga aku.
Jangan nak tak nak je dengan aku.
Aku tak mampu cakap bila bertentang 4 mata.
Benda ni sensitive untuk semua orang termasuk aku.
Aku cuba gunakan benda ni untuk luahkan apa yang aku tak boleh cakap.
Aku tak nak ada yang terluka/terasa bila baca benda ni.
Cuma buka minda dan fahami aku.
Tu je aku mintak.