28 January 2012

Berjaga-jagalah

Aku nampak kau okay je.
Kelihatan semuanya selesa bila bersama kau
tapi bila masalah kawan dah berkait dengan kita.
Kau nampak biasa, malas nak amik port
tapi bila bagi komen tu, aku nampak semacam.
Tolonglah jaga sikit bahasa tu.
Benda tak nampak seperti di maki-hamun
tapi orang memahami apa yang kau sampaikan.
Aku pulak yang rasa tak selesa.
Aku minta maaf.
Aku tak patut masuk campur ke semua hal-hal kau
tapi aku sebagai kawan baik cuma memberi pendapat.
Aku rasa tak selesa bila kau selamba bercakap dalam apa-apa hal.
Aku makin khuatir kalau ada yang terasa, ada yang tarik muka.
Kau kene hati-hati.
Aku tak kisah kalau terkene tempias sekalipun
tapi aku ni betul-betul rapat dengan kau.
Fikir-fikirkanlah sebelum berkata-kata.
Aku tak nak kau dijeling orang nanti.
Itu je.