05 January 2012

Heran


Aku terasa hati. 
Bertekak dan terus tidur.
Konon malas nak fikir. 
Selepas 2 jam, inilah jadinya.
Bangun dan memikirkan.
Fakkkkk!
Aku benci kisah silam.
Aku pembenci kisah silam.
Bukan kisah aku je tapi semua.
Keluarga, kekasih, kawan-kawan. Semuanyalah!
Aku bangun dah lihat apa yang terjadi.
Kau dah memaafkan dia.
Aku pulak makin rasa tak suka.
Kenapa pun aku tak tau?
Aku tak faham, aku tak kenal dia pun.
Tapi rasa menyampah, gambar lama org tag sana sini.
Aku pulak yang tak selesa bila ternampak.
Aku takut cara aku ni buat kau rasa rimas.
Inilah aku yang sebenarnya.
Aku dah terasa sampai satu tahap, aku tak boleh blah.
Aku tak larat nak hadap jauh dan apa yang jadi kat sana sebab aku tak nampak.
Aku cuba berfikiran positive tapi hati aku?
Senang kata aku tak dapat kawal semuanya sekarang.
Aku cuba tepikan banyak benda tapi bagi aku kau penting.
Penting dari semuanya.
Sumpah, aku tak larat nak hadap dahhh.
Aku seksa bila kau jauh.
Aku seksa.
Dah macam-macam keputusan aku buat tapi aku tak berani nak cakap.
Sebab aku belum bersedia hilang kau.