27 January 2012

Ja Ja Jahanam

Apa yang aku rasa sekarang macam tak kesampaian.
Aku tak tau nak memilih mana yang aku rasa selesa?
Aku binggung, bengang.
Aku tersangkut lagi rupanya.
Rasa rindu dekat semuanya.
Jauh sekali dapat bersama macam dulu.
Aku tak biasa rasa macam ni.
Aku tak nak biasakan apa yang aku ada sekarang.
Aku cuba tahan walaupun memang seksa nak hadap semua ni.
Aku kuatkan jelah.
Aku tak nak kelihatan mati di mata orang ramai.
Aku cuba berubah mengikut masa dan keadaan nanti.
Aku tak nak susahkan sesiapa lagi.
Cukuplah buihan air liur mulut orang yang tak habis mengata.
Aku tak peduli.
Aku hadap semuanya sendiri.
Ada siapa yang endah?
Kawan baik aku makan aku kot.
Kau nampak tak benda tu?
Kau tau tak apa aku rasa bila dah tau semuanya?
Aku rasa sia-sia.
Pengorbanan aku sia-sia selama ni.
Aku tak harap jasa aku di balas.
Aku tak nak kira berapa pun aku pernah bagi.
Cukuplah setakat ucap terima kasih dan rasa menghargai.
Tolonglah buka mata sikit.
Dari aku kenal, kawan dan rapat dengan kau.
Macam mana keadaannya masa susah sampai senang sekarang?
Aku tak nak buka mulut cerita sana sini.
Untuk apa?
Aku nampak, aku dengar, aku simpan.
Itu lebih baik.
Tapi selagi aku simpan kawan jahanam macam kau dan rasa sial dalam hati ni.
Serius, hidup aku tak tenang.
Aku pujuk hati ni setiap hari.
Sentiasa doakan agar semuanya baik-baik nanti dan sedar diri.
Amin.